¡Qué lindo país! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lisa - WaarBenJij.nu ¡Qué lindo país! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lisa - WaarBenJij.nu

¡Qué lindo país!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

02 Mei 2013 | Ecuador, Quito

Dag 4 - Naar school

Vandaag voor het eerst de Ecuatoriaanse schoolbanken in. Merette, Annieck, onze Duitse reisgenote Leonie en ik kregen les van Pablo, een grappig mannetje. Omdat de andere drie nog nooit Spaans hadden gehad en Pablo amper Engels sprak, fungeerde ik als tolk. Dat was niet helemaal wat ik had verwacht, maar het was wel erg leuk en leerzaam. De school, Ecole Idiomas, is erg netjes en gezellig. Na school zijn we met z'n drieën op jacht gegaan naar een simkaart. Helaas was mijn Spaanse kennis omtrent simkaarten niet heel toereikend en waren de verkopers niet zo geduldig als onze Pablo. 's Avonds hadden we een welkomstborrel in ons hostel. Was een grote Duitse bedoeling. Met twee van hen gesproken, en ze bleken erg leuk. Het formuleren van goede zinnen lukte me alleen niet helemaal meer. "Kom jij from Deutschland también?" heb ik geloof ik gevraagd.

Dag 5 - Bailar, bailar y bailar

Omdat de vorige les toch wel erg eenvoudig was, ben ik overgeplaatst naar een nieuwe klas. Ik ben de enige, dus heb gewoon privéles! Mijn docente Cecilia is erg geduldig en de gesprekken gingen goed. Alleen een discussie over euthanasie was iets te hoog gegrepen. 's Avonds kregen we salsales in een echte Ecuatoriaanse dansschool en juist op dat moment begon is last te krijgen van hoogteziekte. Ik was constant buiten adem. Toch was de les erg leuk. In de avond zijn Merette, Annieck, Leonie en ik op stap geweest met Amerikaan Joseph en Duitser Eike. Uitgaan en dansen in Zuid-Amerika stond al zo lang op mijn verlanglijstje. En het was zo de moeite waard! Waar in Nederland de helft van de cafégangers lusteloos aan de bar hangt, staat hier iedereen op de dansvloer. Als je hier ten dans gevraagd wordt, dans je niet voor vijf minuutjes, maar totdat het feestje ten einde loopt. En zo geschiedde. Ik heb denk ik wel twee uur met een Ecuatoriaan gedanst. Al mijn favoriete muziekstijlen kwamen voorbij: salsa, hiphop, reggae, bachata, house en vooral reggaeton. In Nederland danst iedereen individueel, hier dans je samen. Ecuador, wat ben je toch geweldig!

Dag 6 - On top of the world

Vanochtend goed wakker geschrokken onder de douche. Opeens klonk een hard sissend geluid en stond binnen no-time de badkamer vol stoom. Merette was in een andere badkamer en riep dat er bruin water uit de muren spoot. Snel hebben we er iemand bij gehaald, die fanatiek de tegels uit de muur ramde. Er bleek een waterleiding kapot te zijn gegaan. Arme klusjesmannen, notabene op de Dag van de Arbeid, wanneer het hele land vrij is. Merette, Annieck, Leonie, Joseph, Anita uit Wales en ik zijn vandaag - net als heel Ecuador - naar de TelefériQo gegaan, een kabelbaan die je naar 4000 meter hoogte brengt. Het hagelde en regende in eerste instantie, maar toen de wolken wat weggetrokken waren, hadden we een prachtig uitzicht over de 70 kilometer lange stad. Omdat we enorme honger hadden en geen zin hadden in cavia of vissoep met gedroogd bloed, zijn we vandaag gewoon lekker westers gaan eten. Op het gezellige Plaza Foch een superlekkere hamburger op.

Dag 7 - De kleuren, geuren en smaken van Sangolquí

Met alle nieuwe klassen van de Ecole Idiomas zijn we vandaag naar het kleine stadje Sangolquí afgereisd. Wat een geweldige plaats. Het ademt één en al Zuid-Amerika: veel kleuren, de koloniale bouwstijl, de Indiaanse bevolking, overal elektriciteitskabels en prachtige uitzichten over de bergen. Een mooi wit kerkje bezocht, evenals de fruitmarkt. Onze docenten lieten ons de meest vreemde vruchten proeven, maar ze waren bijna allemaal lekker. De dierenafdeling viel me eerlijk gezegd nog mee. Ecuatoriaanse vrouwen leunden relaxed op een varkenskop. Levende eenden, kalkoenen, konijnen, cavia's, kittens en puppy's zaten opgekropt in kleine kooitjes. We kregen bijna een puppy van nog geen maand oud in onze handen gedrukt. "Diez dollares, ten dollars!" De busrit terug was heerlijk. Omdat het zo heet was, hadden we de ramen opengegooid en konden zo eens ongegeneerd alle Ecuatorianen eens goed bekijken. Ook de landschappen met felgroene heuvels en palmbomen waren prachtig. Ondertussen werd er in de overvolle bus reggaeton- en salsamuziek gespeeld. Dan kan je me opvegen hoor; dit was beter dan ik me ooit had voorgesteld. Zometeen hebben we een introductiebijeenkomst voor het vrijwilligerswerk. Ik ben erg benieuwd. En nog meer goed nieuws: ik ben van mijn smetvrees af.

  • 02 Mei 2013 - 22:28

    Willy En Sjef:

    Hoi Lisa en Merette,

    Wat een heerlijke verhalen. We zijn echt jaloers op jullie!!

    Geniet ervan!!!

    Hasta la vista babies.....

    Willy & Sjef


  • 02 Mei 2013 - 23:46

    Marian:

    Que bien, lisa, que estés allí. Que tipo de trabajo voluntario vas a hacer?

  • 03 Mei 2013 - 00:27

    Lisa :

    Hola Marian, voy a trabajar en una guardería en Quito con los niños.

  • 03 Mei 2013 - 08:49

    Nienke:

    Hey Lies,

    Wat een gave verhalen allemaal!! Super super super vet!
    Gewoon om jaloers op te worden ;) Zeker als ik hier naar de grijze hemel kijk en geen salsamuziek hoor :(

    Geniet met volle teugen en blijf ons op de hoogte houden :)

    Liefs, xxx
    Nienke

    Ps. Fijn dat je (in zo'n land) zo snel over je smetvrees heen bent! En groetjes aan Merette natuurlijk!

  • 03 Mei 2013 - 09:59

    Gina:

    Haha, klinkt echt super allemaal! Heel leuk om te lezen :) Geniet er van!

    Groetjes Gina

  • 03 Mei 2013 - 18:03

    Ine:

    Querida Lisa,

    Ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je zo geniet.

    Fijn dat wij ook een beetje mee kunnen genieten door jouw verhalen en foto’s. De komende 2 weken zullen we dat wel missen als je in de rimboe zit.

    Blijf genieten en pas op voor de mujeriegos ecuatorianos en de piranha’s ;-)


    Estoy muy orgulloso de mi hija!

    Con mucho amor,
    xxx mam

  • 05 Mei 2013 - 18:20

    Kees Van Werkhooven:

    Hallo Lisa, (en vriendinnen)

    Geweldig wat genieten jullie, zou er jaloers van worden. Leuk dat je alles met ons deelt.

    Ga door met genieten

    Groetjes

    Kees

  • 05 Mei 2013 - 21:04

    Anke Vaandrager:

    Wat een enthousiaste verhalen weer, Lisa! Ik vind dat je het hartstikke goed doet en je beschrijft alles zo leuk!
    Ga door met genieten en ervaren! Veel plezier de komende tijd, al die indrukken, dat doet wat met je!
    Groetjes van Anke en Roel!

  • 12 Mei 2013 - 15:04

    Ingrid :

    Hoi Lisa,

    Wat leuk om zo mee te kunnen genieten van jullie reis. Prachtige foto's!
    Heel veel plezier nog samen!!

    Groetjes en liefs, Ingrid

  • 15 Mei 2013 - 13:49

    Hans:

    Hoi Lisa & Merette,

    Het is voor ons wel afzien nu jullie in de jungle zitten en dat al 2 weken achter elkaar!
    Maar goed dat daar geen internet is, dan kunnen jullie met volle teugen genieten van al dat moois daar. Dus geen stress van whats app, facebook en het bijhouden van dit verslag.

    Zodra jullie weer in de bewoonde wereld terug zijn, wachten we weer vol spanning af op jullie belevenissen!

    Tot dan,

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 16250

Voorgaande reizen:

08 December 2014 - 29 December 2014

Backpacken in Cuba

29 April 2013 - 17 Juli 2013

Emigreren met Activity International

Landen bezocht: